Autor Wątek: Olej silnikowy - samochodowy półsyntetyk  (Przeczytany 1881 razy)

Offline nbo

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 21
    • Świętokrzyskie
    • Husqvarna
  • Imię: Norbert
Olej silnikowy - samochodowy półsyntetyk
« dnia: Czerwiec 15, 2016, 10:44:13 am »
Jaki olej silnikowy, półsyntetyk: 10w40 polecacie do auta benzynowego z zamontowaną instalacją LPG?
Pytam, bo w sklepach moto dostępnych jest co najmniej kilka różnych marek. Czy aż tak różnią się od siebie, aby ceny bywały 2x wyższe?

forum pilarzy

Olej silnikowy - samochodowy półsyntetyk
« dnia: Czerwiec 15, 2016, 10:44:13 am »

Offline mardok1986

  • Longersi :)
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2886
    • makita dcs5030, dolmar ps5000, jonsered 2152, stihl 200t, solo 681, dolmar 7900
    • makita dbc 4510d x3
Odp: Olej silnikowy - samochodowy półsyntetyk
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 17, 2016, 10:08:52 pm »
Podaj co to masz za auto i jaki masz styl jazdy a ci doradzę. Na marginesie dodam że castrol magnatej chujmuju 10w40 jest identyczne jak lotos 10w40

Offline Janusz 1972

  • Longersi :)
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 813
Odp: Olej silnikowy - samochodowy półsyntetyk
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 18, 2016, 05:21:20 pm »
Podaj co to masz za auto i jaki masz styl jazdy a ci doradzę. Na marginesie dodam że castrol magnatej chujmuju 10w40 jest identyczne jak lotos 10w40
Mardok a MObil ?

Offline mardok1986

  • Longersi :)
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2886
    • makita dcs5030, dolmar ps5000, jonsered 2152, stihl 200t, solo 681, dolmar 7900
    • makita dbc 4510d x3
Odp: Olej silnikowy - samochodowy półsyntetyk
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 18, 2016, 10:51:19 pm »
Marka nie ma znaczenia. Zasada jest prosta obchodzą nas te liczby 10w40 oraz klasa jakości czyli odporności na starzenie się oleju, obecnie standardem jest API SM/CF liczba SM to parametr dla benzyny s oznacza benzynę i im większa liczba ta druga wg alfabetu to olej wolniej się starzeje i rzadziej go wymieniamy czyli np SM jest gorszy od SN proste, jeszcze ze 3 lata standardem był SJ czy SK, a CF to norma dla diesli i C oznacza diesla.

Jeśli mamy mobila 10w40 i klase api SM i mamy lotosa 10w40 i klasę api SM to mamy do czynienia z tymi samymi olejami gdzie owszem różnice są, ale to są promile, bywa tak że różnicę pomiędzy partiami danej marki są większe niż po między markami oleju.

Ja w tej chwili jeżdżę na 5w40 api SM/CF total quartz bo jest najtańszy za litr i robię na nim 20tys, ale teraz przejdę na 0w40 po to żeby auto mniej paliło, powinno mniej palić jak będzie zobaczymy.

Offline partner

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 130
    • Partner 465 495 545 5000
    • kosa Al-Ko najmocniejsza
  • Imię: Piotr
Odp: Olej silnikowy - samochodowy półsyntetyk
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 16, 2019, 05:18:11 am »
silniki od dawna nie saprodukowane na wytrzymalosc tylko na moc jak sie trafi jeszcze kierowca z ciezka nozka to dojedzie silnik bardzo szybko / i tak paro letni samochod dymi jak parowoz / kiedys robiono analize spalin na przegkladzie rejestracyjnym teraz 3/4 samochodow nie przeszlo by tego pozytywnie

forum pilarzy

Odp: Olej silnikowy - samochodowy półsyntetyk
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 16, 2019, 05:18:11 am »

 

anything