Autor Wątek: X-TORQ - nowa korzystna technologia czy dwa kroki w tył - 13 lat doświadczeń  (Przeczytany 1134 razy)

Offline godoy

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 182
  • uzytkownik
    • uzytkownik
  • Imię: Łukasz
Odp: X-TORQ - nowa korzystna technologia czy dwa kroki w tył - 13 lat doświadczeń
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 15, 2019, 01:34:05 am »
Darek ograniczenie obrotow max w gazniku sterowanym elektronicznie to nie zaden problem!!!zmienic sklad air/fuel tez mozna,,,,,,,problem tkwi w tym ze ty za duzo czytasz a za malo masz praktyki <ziomal>elektronika to tylko uzupelnienie ale podstawa zostaje czesc mechaniczna ktora mozna sterowac tyle moge ci podpowiedziec....rozbierz stary gaznik AT oraz jakikolwiek manualny popatrz porownaj zwroc uwage  jak dzialaja przepustnice i jezeli masz bystre oko to rzuci ci sie pare wzkazowek co mozna zmienic.wez zajechany cylinder oraz tlok z 560xp poogladaj kanaly. odkrec klapki boczne poprzesuwaj tlok w srodku wtedy zobaczysz co w ktora strone leci

forum pilarzy

Odp: X-TORQ - nowa korzystna technologia czy dwa kroki w tył - 13 lat doświadczeń
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 15, 2019, 01:34:05 am »

Offline DariusziD

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 149
    • Podlasia
    • Tajga Ps180 359 353 346xpg 340
    • Fs120, Fs350
  • Imię: Dariusz
Odp: X-TORQ - nowa korzystna technologia czy dwa kroki w tył - 13 lat doświadczeń
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 15, 2019, 02:54:25 am »
wtedy zobaczysz co w ktora strone leci

Już to wiem gdzie co, i w która stronę, i nawet wiem, kiedy. Nie trzeba bawić się w obserwacje ruchu tłoka w cylindrze.
Lepiej zastanów się, jaki wpływ na napełnianie może mieć wnęka w tłoku serii 5xx, która dokładnie odpowiada wielkości okna dolotowego. Taka wnęka została  zastosowana także w silnikach bodajże Hondy, ale tam nie ma kanałów wstecznego powietrza. Zastanów się, w której fazie jest w tej wnęce podciśnienie, a kiedy nadciśnienie w stosunku do warunków skrzyni korbowej. Czy przypadkiem tuz przed otwarciem kanału zasilającego nie dochodzi do "zebrania" początkowego wznoszącego ciśnienia powietrza a tym samym nie pełnego? Zastanów się czy przemieszczające się w przeciwnych kierunkach powietrze oraz mieszanka nie powodują chwilowego większego upakowania na jednostkę objętości - bo to powodowałoby fizyczne doładowanie.
Husqvarna zaprzecza - ale nikt nie zabrania pomyśleć nad tym. Wszytko jest dla ludzi.
Zdjęcie z czoła strumienia, rozrzedzonego strumienia powietrza powoduje, że nad tłok trafia tylko zagęszczona część mieszanki.
Warto wiedzieć skąd bierze się efekt szybkiego przyspieszenia w pilarkach z x-torq -iem. Warto wiedzieć skąd są oszczędności w paliwie i niska emisja.
Co do pilarek serii 5xx zdecydowanie się przekonuję na tak - zdecydowanie, oczywiście bardziej do osiągów, mniej do rozwiązań technicznych - ale też na tak, całkowicie negatywnie do jakości materiałów i pasowania, tolerancji, a i jeszcze jedno oleje są kiepskie, jak bym miał serie 5xx z wyższej półki to jechałbym na Stihlu Ultra. Dlaczego? Seria 5xx ma problem z temperaturą, poprawiono to w MarkII, dlaczego nie dać lepszego oleju który świetnie sprawdza się w wysokich temperaturach i jest sztandarowym produktem Stihla - wizytówką.




« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2019, 03:12:33 am wysłana przez DariusziD »
Nie od razu Kraków zbudowano.

Offline godoy

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 182
  • uzytkownik
    • uzytkownik
  • Imię: Łukasz
Odp: X-TORQ - nowa korzystna technologia czy dwa kroki w tył - 13 lat doświadczeń
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 15, 2019, 01:30:09 pm »
Darek ani ty ani ja nie zmienimy koncepcji technologii zalozonej przez firmy produkujace pilarki!!!!jedyne co pozostaje to w ramach wlasnych doswiadczen oraz ryzyka podjac probe zmian istniejacych zalozen (jezeli wiesz co mam na mysli)  <drin>

Offline DariusziD

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 149
    • Podlasia
    • Tajga Ps180 359 353 346xpg 340
    • Fs120, Fs350
  • Imię: Dariusz
Odp: X-TORQ - nowa korzystna technologia czy dwa kroki w tył - 13 lat doświadczeń
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 15, 2019, 01:54:15 pm »
Wiem, ale ja nie chce zmieniać, nie mam na to forsy. Chce zrozumieć co i z czego wynika. Ot taka drobnostka.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2019, 01:58:55 pm wysłana przez DariusziD »
Nie od razu Kraków zbudowano.

Offline jurek5551

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 441
    • lubelskie
    • 346xp ms193t
    • fs240
  • Imię: Jerzy
Odp: X-TORQ - nowa korzystna technologia czy dwa kroki w tył - 13 lat doświadczeń
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 15, 2019, 02:26:03 pm »
To będzie trudne bo musiałbyś mieć wiedzę projektujacych tą konstrukcję i znać cały proces. Bez tego nie wiadomo jakie były założenia i w jaki sposob dochodzono do ostatecznej konstrukcji. Nam pozostają tylko mniej lub bardziej wiarygodne domysły ale może ktoś to opisał.

Offline DariusziD

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 149
    • Podlasia
    • Tajga Ps180 359 353 346xpg 340
    • Fs120, Fs350
  • Imię: Dariusz
Odp: X-TORQ - nowa korzystna technologia czy dwa kroki w tył - 13 lat doświadczeń
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 15, 2019, 07:16:32 pm »
Trzeba poczekać cierpliwie. Czas wszystko załatwi. Hqv coś ma. W końcu ktoś coś znajdzie i udostępni. Warto czekać.
Nie od razu Kraków zbudowano.

Offline hqv

  • Fanatyk!
  • Administrator.
  • Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 1384
  • Fanatyk!
    • Lasu
Odp: X-TORQ - nowa korzystna technologia czy dwa kroki w tył - 13 lat doświadczeń
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 15, 2019, 09:09:23 pm »
No i jak to sobie wyobrażasz że producent napisze od A do Z jak przebiegał proces x-torq co zostało stworzone, wykresy pomiary etc?  Nic nowego się nie dowiesz oprócz tego co masz podane na stronie HQV oraz nie licznych artykułach które i tak były pisane ze zlepek filmów, artykułów. Ewentualnie ktoś mógł na jakimś zagranicznym forum coś tam dodać. Przecież każdy producent przed wypuszczeniem czegoś nowego pilnuje tego żeby konkurencja nie podłapała.  Ona raczej nie śpi.
Sprawny sprzęt i odpowiednie ubranie to podstawa!

Offline DariusziD

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 149
    • Podlasia
    • Tajga Ps180 359 353 346xpg 340
    • Fs120, Fs350
  • Imię: Dariusz
Odp: X-TORQ - nowa korzystna technologia czy dwa kroki w tył - 13 lat doświadczeń
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 17, 2019, 11:18:33 pm »
W pilarkach MarkII wycofano technologię RevBoost ™ - producent nie chce udzielić informacji dlaczego ją usunął z bardziej rozwojowego modelu. W związku z tym, że już jej nie stosują nie mogą udzielić informacji dlaczego została usunięta, haha. Czyżby  RevBoost ™ miał cechy niszczące? A jeśli tak to co mają zrobić użytkownicy pilarek które posiadają  ten system. Parodia jakaś.
I tu odpowiedz się nasuwa dla ciebie hqv, że nie tyle producent chroni patenty co ma w dupie klientów z których czerpie dochody, po prostu ma na chleb. Skoro coś sprzedał co działa źle, niekorzystnie w stosunku do zamierzeń to powinno poddać to akcji serwisowej i usunąć ten system z starszych modeli.
Całe szczęście nie mam tego shit-u.
A inni producenci to nawet pokazują fabryki od środka - dajmy na to ECHO - oni się nie boją, że ktoś coś im ukradnie. https://www.youtube.com/watch?v=jkZhTlE6yd8
Pilarki echo bazują na idei jaka była stosowana także w Husqvarnie serii 2xx oraz 3xx. Dla przykładu weźmy tłoki, są lekkie, bardzo lekkie, nie obciążające układu korbowego-  cs501 oraz 254xp.
Tak samo można porównać cylindry cs501 vs husqa 351 vs 257/
Czy producent wyprowadzając towar na rynek może cokolwiek ukryć? Może zabronić kopiowania, może się chronić  prawami autorskimi. Tylko tyle. Od momentu wprowadzenia na rynek wszystko jest jasne. Konkurencja pierwsze co robi to kupuje taki sprzęt w sklepie i go rozbiera, bada materiały, sprawdza przebiegi, zasady działania, nawet oprogramowanie.
Wszyscy tak robią. Mówienie o tym że producent chroni swoje tajemnice, tak metody wytwarzania lecz parametrów materiałów już nie ukryje.
Słynna sprawa MIG 25 - rozebrany na kawałki - po czym powstał F14 i F15.
Zestrzelony F117 w Jugosławii - części odsprzedane pokrętną drogą Chińczykom, powstał  J-20.
W produktach o których rozmawiamy, przydomowego użytku nie ma nic do ukrycia.
Zastanawia jednak działanie husqvarny dlaczego nie wspomina dlaczego system RevBoost się nie sprawdził. Po co to ukrywać, skoro ma przynieść straty dla drugiego człowieka to po chrześcijańsku należało by ostrzec, pomóc , naprawić. A tu ludzie pozostawieni sami sobie, co najwyżej gwarancja, 2 lata, a potem męcz się człowieku
z tym sam.
Nie po Bożemu takie podejście do sprawy.


 
 
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 17, 2019, 11:25:50 pm wysłana przez DariusziD »
Nie od razu Kraków zbudowano.

Offline hqv

  • Fanatyk!
  • Administrator.
  • Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 1384
  • Fanatyk!
    • Lasu
Odp: X-TORQ - nowa korzystna technologia czy dwa kroki w tył - 13 lat doświadczeń
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 17, 2019, 11:58:42 pm »
RevBoost nadal pewnie jest tylko wpięty jako nowsza generacja AT.  Przecież z pojęciem RevBoost wiąże się szybsze wchodzenie na obroty, co za tym idzie manewrowanie, okrzesywanie  staje się szybsze.

No ciekaw jestem kto do tej pory rozszyfrował oprogramowanie AT.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2019, 12:00:24 am wysłana przez hqv »
Sprawny sprzęt i odpowiednie ubranie to podstawa!

Offline jurek5551

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 441
    • lubelskie
    • 346xp ms193t
    • fs240
  • Imię: Jerzy
Odp: X-TORQ - nowa korzystna technologia czy dwa kroki w tył - 13 lat doświadczeń
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 18, 2019, 04:49:40 am »
Dariusz, sprawdź sobie kiedy była ucieczka mig-25 a od kiedy lata f-14 i f-15 a Twoje teorie legną w gruzach.

Offline Trebron

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 270
    • Rumi
    • Efco 3700 Efco 4100C Oleomac GS410CX Oleomac GS 650 w razie W Harder PN5200
    • Oleomac 746
  • Imię: Norbert
Odp: X-TORQ - nowa korzystna technologia czy dwa kroki w tył - 13 lat doświadczeń
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 18, 2019, 03:37:50 pm »
Panowie czy przypadkiem prekursorem technologi Xtorx astosowaney w Husce nie był jakonski Zenoah ?
Mieszkam przy lesie

Offline hqv

  • Fanatyk!
  • Administrator.
  • Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 1384
  • Fanatyk!
    • Lasu
Odp: X-TORQ - nowa korzystna technologia czy dwa kroki w tył - 13 lat doświadczeń
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 18, 2019, 07:55:57 pm »
Z tego co przeglądałem dawno temu to nie do końca, sama firma w sobie jakieś przymiarki miała ale jednak coś nie wypaliło.
Sprawny sprzęt i odpowiednie ubranie to podstawa!

Offline tomklu

  • Longersi :)
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 323
Odp: X-TORQ - nowa korzystna technologia czy dwa kroki w tył - 13 lat doświadczeń
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 19, 2019, 07:02:06 am »
http://www.zenoah.com/int/company/innovations/
archiwum.allegro.pl/oferta/dmuchawa-plecakowa-redmax-komatsu-ebz8000-japonska-i7510100859.html

No to tego nie wypaliło bo ktoś tam wykupił chyba całą firmę z prawami patentowymi eeeee czekajta a wicie kto ich wykupił <rotfl>

Offline hqv

  • Fanatyk!
  • Administrator.
  • Użytkownik
  • *****
  • Wiadomości: 1384
  • Fanatyk!
    • Lasu
Odp: X-TORQ - nowa korzystna technologia czy dwa kroki w tył - 13 lat doświadczeń
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 19, 2019, 12:10:43 pm »
Możesz się tylko domyślać a jaka prawda to nikt nie powie.
Sprawny sprzęt i odpowiednie ubranie to podstawa!

Offline DariusziD

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 149
    • Podlasia
    • Tajga Ps180 359 353 346xpg 340
    • Fs120, Fs350
  • Imię: Dariusz
Odp: X-TORQ - nowa korzystna technologia czy dwa kroki w tył - 13 lat doświadczeń
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 21, 2019, 12:45:39 pm »
http://www.zenoah.com/int/company/innovations/
archiwum.allegro.pl/oferta/dmuchawa-plecakowa-redmax-komatsu-ebz8000-japonska-i7510100859.html

No to tego nie wypaliło bo ktoś tam wykupił chyba całą firmę z prawami patentowymi eeeee czekajta a wicie kto ich wykupił <rotfl>


Super artykuł, brawo. A kto ich wykupił? Dobre pytanie.
Nie od razu Kraków zbudowano.

forum pilarzy

Odp: X-TORQ - nowa korzystna technologia czy dwa kroki w tył - 13 lat doświadczeń
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 21, 2019, 12:45:39 pm »

 

anything
anything