Autor Wątek: Pomoc w sytuacji Gwarancyjnej !!!!!!!!  (Przeczytany 378 razy)

Offline Maro348

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
    • Polska
  • Imię: Marek
Pomoc w sytuacji Gwarancyjnej !!!!!!!!
« dnia: Styczeń 02, 2020, 06:07:43 pm »
Witam wszystkich użytkowników Forum
Chciałbym nagłośnić sprawę z reklamacji w Firmie Stihl może ktoś ma jakiś pomysł lub może ktoś już się spotkał z taką sytuacją.
Pilarka Stihl została odebrana w dniu jej sprzedaży z napełnionym
zbiornikiem paliwa z mieszanką oraz oleju smarującego  łańcuch.
Pierwszy rozruch piły został wykonany przez autoryzowanego dealera
na terenie jego firmy, pilarka została odpalona po 15-20s. zgaszona
i przekazana do konsumenta. Kolejny rozruch pilarki, a pierwszy
przez konsumenta odbył się 27.11.2019r na terenie inwestycji. W tym
miejscu chciałbym zaznaczyć że operatorem pilarki MS-211 był
człowiek z kilkunastoletnim doświadczeniem w pracy z tego typu
sprzętem a na potwierdzenie dodam iż w firmie posiadamy kilka pił
spalinowych o różnej mocy i parametrach a w całej historii firmy
jest już ich kilkanaście
W czasie awarii piła została użyta do typowych procesów
ciesielskich, (do wycinania tzw. zamków w krokwiach). Czas pracy od
momentu odpalenia do awarii silnika to około 10-12min.
W uzasadnieniu jakie otrzymałem od Firmy xxx protokolarnie,
gwarant twierdzi i tutaj pozwolę sobie zacytować ,,Po dokładnych oględzinach wszystkich części urządzenia nie stwierdziliśmy wady tkwiącej w wyrobie. Zatarcie widoczne na zdjęciach (do wglądu u dealera), którego przyczyną mogła być niskiej jakości mieszanka, zubożenie mieszanki lub/i przekroczenie obrotów eksploatacyjnych."
Jednakże sprzęt został uszkodzony na mieszance przygotowanej przez
Autoryzowanego Dealera, w momencie gdy pilarka zgasła i pojawił się
problem z ponownym rozruchem została zalana nowa mieszanka również
dedykowana dla tego typu pilarek i oczywiście zakupiona w/w sklepie.
Jednakże pilarka również zgasła i w tym momencie została przerwana
próba jej ponownego odpalenia.
Dealer, pisząc że przekazuje 1/4 zbiornika niżej informuje że średnio zalewa 250ml paliwa,a pojemność zbiorniczka to około 270ml,tą korelacje zostawiam bez komentarza, ale proszę prześledzić całą ideologię procesu zakupu. Konsument odbiera pilarkę od sprzedawcy używa jej 10min i nie mówię tutaj o pracy ciągłej. Piła zaczyna źle chodzić na obrotach nagle gaśnie i nie chcę odpalić, zalana paliwem nadal nie odpala. Piła 3 dni później wraca w stanie idealnym do punktu dealerskigo.

Rozumiem iż sprzęt nie nadaje się do celu w jakim był dotychczas kupowany oraz jego pierwotnego przeznaczenia, a w przypadku mojego profilu działalności tzn. wycinanie więźb dachowych, w których pilarka to dodatek bo główne prace wykonujemy frezarkami siodłowymi i piłami tarczowymi.
Niestety zamki w belkach koszowych musiałem wyciąć piła spalinową .Czy taki coś mogło zajechać piłę jeśli nigdy żadnej innej nie sprawiło to najmniejszego problemu. Dodam że nie ma mowy o zarzynaniu piły bo to chodzi o bardzo precyzyjne cięcie


Piła zatarta z winy użytkownika, gwarancja nie uznana.
6 zamków - 1300zl w plecy, dodam że resztę belek wycięłam inną piłą bez najmniejszych problemów
Bardzo proszę o pomoc forumowiczów

Offline jakubos88

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 205
    • Husqvarna 560 xp , 353
Odp: Pomoc w sytuacji Gwarancyjnej !!!!!!!!
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 02, 2020, 07:00:56 pm »
Dziwna sprawa, bo wygląda na to że dealer nalał ci paliwa bez oleju... Bo o inną opcje cieżko. Albo się pomylił i nalał ci nie z tej bańki, albo nie wiem co. Teraz to by trzeba było ustalic przyczyne tego zatarcia.. Bo jezeli z cylindrem i tłokiem wszystko ok tzn nie ma wad fabrycznych to tylko wchodzi w gre złe paliwo.. Jeżeli dealer sie nie przyznaje do błędu, i nie masz tego paliwa jako dowodu i 100% pewnosci ze przez to się zatarła to raczej jestes w plecy to 1300 bo to walka z wiatrakami szarpanina.

Offline Maro348

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
    • Polska
  • Imię: Marek
Odp: Pomoc w sytuacji Gwarancyjnej !!!!!!!!
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 02, 2020, 07:58:47 pm »
Niestety dealer twierdzi że paliwo było z zieloną mieszanką przeznaczoną na rozruch i takie jest jego stanowisko, piła miała problem od samego początku z odpaleniem a myślałem że to nowa itp. Stihl napisał że oni sprzedają sprzęt bez żadnych płynów Dealer twierdzi że musi sprawdzić czy piła pali. I tutaj pojawiają się niejasności kto ustawia obroty i reguluje piłę ? Odbijają piłeczkę a ja 1300 w plecy.

Offline Rol@nd

  • Longersi :)
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 428
  • "STIHL" nr.1 na świecie :)
    • ms250 2011r. ms362 C-M 2016r. ms084 :)
    • fs38
Odp: Pomoc w sytuacji Gwarancyjnej !!!!!!!!
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 02, 2020, 09:05:22 pm »
Z tym głupkiem nie wygrasz bo widać serwis kombinuje, pilarka miała albo wadę fabryczną
albo zalali na rozruch na szybko czyste paliwo, nie możliwe jest by w 10 minut zatrzeć sprzęt
Po głosie pilarki dobry operator wie że jest czyste paliwo wlane pilarka wchodzi na zbyt wysokie obroty,
i inaczej brzmi.

Offline michaszs

  • Longersi :)
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 263
Odp: Pomoc w sytuacji Gwarancyjnej !!!!!!!!
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 05, 2020, 05:53:08 pm »
A ja bym napisał w tej sprawie do głównej siedziby Stihla. Poszukałbym też jakiejś pomocy prawnej. Nie masz nic do stracenia.

Offline marecki

  • Zawodowiec
  • Użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 304
  • lubię to co robię,a robię to co lubię
    • MS 200T,MS 241C,MS 362, MS 660, MS 880, MS 500i
    • FS 450
Odp: Pomoc w sytuacji Gwarancyjnej !!!!!!!!
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 05, 2020, 07:30:24 pm »
witam,
tak jak mój poprzednik napisał, wyślij listem poleconym za potwierdzeniem odbioru całą dokumentację tego zdarzenia do Waiblingen do działu reklamacji siedziby głównej Stihla. Radzę zainwestuj w tłumaczenie tekstów.Tam pewno zaczną się zastanawiać,że jest coś nie tak, bo dostają coraz więcej sygnałów, że działania ich przedstawicielstwa w Polsce, a w szczególności działu reklamacji powodują,że tracą coraz więcej stałych odbiorców,bo postępowania gwarancyjne są opędzane gotowymi tekstami że" wszystko zło to wina użytkownika".Jedna sitwa począwszy od "super dilerów do przedstawicieli regionalnych"Błaha sprawa niby, ale np dilerzy nie mają nawet kalendarzy dla swoich odbiorców,bo musza za nie płacić,takie jest tłumaczenie o długopisach lub zapalniczkach reklamowych nie wspomnę, czyli coś jest nie halo z traktowaniem klientów u nas, a w innych krajach Europy można.Podejrzewam że tam w centrali w Niemczech o wielu rzeczach jakie się dzieją na naszym rynku nie mają pojęcia, czas aby to do nich dotarło dla naszego dobra.pozdrawiam  <dziadek>

Offline jakubos88

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 205
    • Husqvarna 560 xp , 353
Odp: Pomoc w sytuacji Gwarancyjnej !!!!!!!!
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 05, 2020, 07:35:34 pm »
A ja bym napisał w tej sprawie do głównej siedziby Stihla. Poszukałbym też jakiejś pomocy prawnej. Nie masz nic do stracenia.

Spróbować zawsze warto. I nieważne że to jest 1300 zł bo ktoś idzie kupuje pilarkę, na robotę która przez wadliwy sprzęt nie została zrobiona.. A tu już straty można kilkukrotnie pomnożyć...
jeszcze rzecznik praw konsumenta jest i tam można by spróbować napisać..

Ja bym jeszcze wysmarował filmik albo i nawet całą serie na youTube z opisem całej sytuacji.. Niech się anty reklama niesie.. (Tak było w przypadku kanału Upadły Jeleń na YT gość opisywał problemy z ciągnikiem John Deere Po kilku filmach John Deere polska się z nim skontaktował i ciągnik Naprawili albo wymienili mu na nowy ale miał usunąć kanał.. Czyli bali się anty reklamy.. Ale iado ciągnik kosztował 200 koła..  Ale możliwości są różne.. ) Warto coś spróbować.. Warunek jest jeden.. Musisz mieć 100% pewności że wina leży po stronie dealera albo wadliwej pilarki.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2020, 07:40:54 pm wysłana przez jakubos88 »

Offline Maro348

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
    • Polska
  • Imię: Marek
Odp: Pomoc w sytuacji Gwarancyjnej !!!!!!!!
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 06, 2020, 10:30:04 pm »
Dziękuje moi drodzy za podpowiedzi aktualnie dostałem kolejną wiadomość drogą elektroniczną.
Zamieszczam jej treść poniżej.
Nie rozumiem jak można zajechać piłę na kilku zamkach koszowych, wyobraźmy sobie sytuacje że wyjeżdżam autem z salony dojeżdżam do świateł auto gaśnie nie chce odpalić, samochód idzie do serwisu, po czym serwis stwierdza że to moja wina bo źle wyjechałem na skrzyżowanie i nie widzą żadnych wad w budowie silnika.
Jak dla mnie to jest absurd, przecież korzystam z pił każdego dnia od 14 lat i jak żyje nie miałem sytuacji że po 10 min od pierwszego uruchomienia piła klęka.
Rzecznik praw konsumenta nie może pomóc bo sprzęt zakupiłem na firmę , a jeszcze nie ma w Polsce prawa walki z firmą z pomocą rzecznika praw konsumenta dodam że ta odpowiedź jest z głownej siedziby STIHL.


Po wpłynięciu zgłoszenia reklamacyjnego od dealera na pilarkę MS 211 prosiliśmy o wysłanie uszkodzonej maszyny do Działu Technicznego.
Po dokładnych oględzinach wszystkich części urządzenia nie stwierdziliśmy wady tkwiącej w wyrobie. Zatarcie widoczne na zdjęciach (do wglądu u dealera), którego przyczyną mogła być niskiej jakości mieszanka, zubożenie mieszanki lub/i przekroczenie obrotów eksploatacyjnych.
Z przykrością informujemy, że nie ma podstaw do zmiany naszej wcześniejszej decyzji w tej sprawie. Jesteśmy przekonani, że usterka powstała z przyczyn opisanych w uzasadnieniu odmowy uznania reklamacji. Zapewniamy, że wszystkie reklamacje są przez nas rozpatrywane obiektywnie, starannie, z zastosowaniem dostępnych środków technicznych, wiedzy i doświadczenia.
z poważaniem

Michał xxxxx
Dział Techniczny


 

anything